Monday 12 December 2016

MENGEJAR CITA-CITA LIMA TAHUN AKAN DATANG


Siapakah saya lima tahun dari sekarang? Setiap manusia harus mempunyai matlamat hidup sama ada dalam jangka pendek mahupun jangka panjang. Tidak terkecuali juga dengan apa yang saya mahukan dari sekarang. Kalau ditambah dengan umur yang sekarang dan lima tahun lagi usia saya akan menjangkau ke-28 tahun. Jika diizinkan Allah saya akan menerima ijazah sarjana Pengurusan Sumber Manusia pada tahun hadapan. Kemudian bermulalah perjalanan hidup di mana saya akan mempunyai kerjaya sendiri sebagai salah seorang tenaga kerja di sebuah organisasi. Saya mahu bekerja dan membalas jasa ibu bapa terlebih dahulu. Semoga pengajian saya selama empat tahun di Universiti Utara Malaysia berbaloi supaya saya dapat sumbangkan sesuatu yang bernilai kepada agama, bangsa dan negara. Seterusnya, saya akan mempunyai keluarga sendiri kerana perkahwinan merupakan impian setiap orang. Semoga lima tahun akan datang saya dapat lebih memajukan diri.


No comments:

Post a Comment